Thursday, August 25, 2011

There's Calm In Your Eye

So it looks like this may be my first real hurricane experience in the 5+ years I've been here in North Carolina.

Originally, the track of Hurricane Irene was supposed to take the eye directly over us, but it's shifted to the east a bit.

However, the storm is so huge, that we're gonna still get some major wind and rain off of the Category 3 storm. Category 3 means sustained winds 111-130 mph (178-209 km/hr). Possibility of major flooding and tornadoes. Kind of some scary shit.

I've spent the last couple of days preparing. Got some water and non-perishable food items (some stores were already cleaned out of water by Tuesday afternoon) and today Chuckles and I will go around taking things down and putting them in the garage.

Luckily my trees are smallish, and barely have any leaves on them. They'll have little wind resistance and be less prone to breakage. Hopefully my windows get through it, because there's no way for us to board them up.

Anyway, You'll get your weekly dose of Dirty French Friday tomorrow morning (I'm sure you're all chomping at the bit), and then I probably won't be on the blog again till Sunday.

Yes, I am a little (*cough*lot*cough*) scared. Yes, I am a little excited. I'll cop to both.

Should be crazy, ya'll!

18 comments:

Rory Grant said...

It just so happens Young's 'Like a Hurricane' is my favourite song of all time - I even used to do that one live myself so it was a surprise to see it there.

Brace yourself lassie - let's hope it all goes well for you.

Rory

Marguerite said...

Take care and best of luck. Don't forget flashlight batteries! We still have no idea if Irene will hit us but we too will be packing up anything not cemented into the ground regardless.

Tatiana said...

Ooooh.... I'm much more inclined to be excited than scared, I've always wanted to experience a hurricane, but I totally understand the danger too. Sounds like you're covered for water, that's good, and I'm sure most peoples fridges and pantries can feed them for quite some time if power goes.

Kyna said...

Rory: Glad to have made you happy with the song. I'd like to see a video of you playing it :P :)

I'm a lot less stressed now than I was when I posted this earlier. My schedule was switched around so I don't have the close tomorrow. I was worried about the first bands of wind and rain that'll be moving in...I didn't want to be driving home late in all that shite.


Marguerite: Flashlight batteries-Check. All the shit in the yard is in the garage. I'm just hoping the seal on my back porch door isn't shitty. We're kind of worried about water seeping in from under it when the back porch gets swamped (which it will for sure). Looks like you guys may get hit too O_O Hopefully it'll be a lot weaker by the time it gets up there.

Tatiana: Like I said, I have to admit I am kind of excited. I love thunderstorms, so this will be the biggest thunderstorm I'm ever been in :P Chuck's been here for over 30 years, and said he's been through some nasty ones, and that makes me feel a bit scared. I'm just glad we don't live on the islands along the coast here. They've all had a mandatory evacuation in the last day or so.

Do you know what the funny thing is? The thing I'm most worried about is not being able to flush our toilets. We have a septic tank, and if the backyard gets too flooded, they stop flushing. That's like my worst nightmare. Not death due to hurricane. LOL

Liz said...

Hi Kyna,

I hope everything is ok for you! I can't imagine how scary it must be knowing that a hurricane is on its way! Eeekkkk.
Think it's time for some much needed Vodka.

Kyna said...

It's kind of like I wish it would just get here already. It's a relatively slow-moving storm.

I bet the liquor store is just as low on vodka as the grocery store is on water lol.

CanadianGardenJoy said...

Kyna girl you are Canadian EH!
Yuo will weather the storm like a true Canuck just dusting it off your shoulders .. yup .. this from a mom who will have her one and only child down there in South Carolina soon (if the damn visa ever gets off it's own ass and arrives here!) .. hey .. we were hit by a few wobbly weather fronts here .. well .. south of us .. lighting strikes galore over Toronto (I won't say what I am thinking .. about Toronto)
Just hang on to Chuckles when the wind picks up .. he will protect you! wink wink
Joy (at a safe distance)

Kyna said...

Haha, I'll hang onto Chuckles, but he might just cough too hard and let me go! He does only have a lung and a stump you know:P

I'm still confident it'll be all good, but I'm still a little apprehensive. The track has shifted west since I posted this. The eye is supposed to pass 30 minutes away from us...

Think good thoughts for us Joy! :) (As you should, why else would you be named Joy? :P)

The Idiot Gardener said...

When we were in Typhoon Ketsana, I did think it was raging, and someone told me it wasn't due to hit for five hours!!!

I got through that with beer and noodles. I hate to say it, because so many people died, but it was properly exciting.

Don't forget to film it; we can have a 'storm-off' afterwards.

Interestingly, when I was filming Ketsana the one thought that kept popping into my drunken head was "if I get killed because I'm out filming this shit, people are going to think I'm a right cock!"

Death didn't faze me, the mockery of millions did!

Bub said...

I can't imagine having to prepare for such extreme weather - scary shit!

Hoping you all remain safe, stay relatively unscathed and that you retain flushing toilets ;)

Kris said...

Oh holy crap! You take care of yourself and that crazy Chuck. Irene's promised to be a bitch. But I'm rooting for you because I'm sure (from all your historical/hysterical blog posts) you can out-bitch any stupid big wind! X

The Idiot Gardener said...

Are you dead yet?

Kyna said...

IG: I'm sure you'd win in a storm-off. And I may have to take most of my video footage safely from behind a window in my kitchen. I wouldn't want to get my pajamas wet. Which I plan to be in for the entirety of the hurricane.

Bub: Let us pray for the toilets. *bows head*

Kris: Irene IS pretty scared of me. I'm gonna steal her lunch money and send her home crying.

IG: No, I'm not fucking dead.

I'd better not die. Someone has to give you shit on a regular basis, and I don't trust anyone else to do it properly.

Anyway, the storm is just picking up. The eye is supposed to pass right over my house. The worst of it is going to be from 2am to 2pm (I think I'm about 5 hours behind England time.)

If you're watching CNN and see someone sitting on their roof waving to a rescue helicopter, it's probably me.

Check if I'm dead around 18 hours from now.

Zoe said...

Here's to hoping your storm is big on excitement, small on danger, and that you can watch it through your un-boarded-up-windows with a cocktail in hand.

Kyna said...

Cheers, Zoe! :D

Randy Emmitt said...

Kyna,

Hope everything is going OK for you. Our daughter is in Wilmington without power and hot coffee. Here in Durham we are just on the edge and seeing strong wind gusts and just a tiny bit of rain. Stay safe.

Kyna said...

Hey! I wish everyone on here could see my FB feed, because that's where I'm keeping everyone updated lol.

Storm was strong here, but unbeliveably we haven't lost power. My neighbour's property and trees were heavily damaged, but not ours as of yet.

The huge piers on Emerald Isle and in Atlantic Beach were pretty much destroyed. That's probably the most horrible damage in the area.

I just talked to my mum on the phone from my back porch, where we've been watching the storm. I'm pretty damp right now lol.

Glad your daughter's safe, even without power. Wind's still whipping here in Hubert!

Jayne said...

What is it with these I-hurricanes? First it was Ike hitting us in Texas, now Irene going up the east coast. Hope you're doing okay.